Rozdział II
Cele i zadania Automobilklubu
§ 6
Celem
Automobilklubu jest:
1. Rozwijanie wśród społeczeństwa kultury i wiedzy motoryzacyjnej.
2. Działanie profilaktyczne na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
3. Organizowanie i popularyzowanie sportów motorowych i turystyki
motorowej.
§ 7
Cel
ten realizuje Automobilklub poprzez:
1. Zrzeszanie automobilistów i miłośników motoryzacji.
2. Współdziałanie z władzami i organami w problematyce zwalczania
wypadków drogowych.
3. Branie udziału przez swoich członków w zawodach motorowych
krajowych, międzynarodowych oraz krajowych i międzynarodowych imprezach
turystyczno - motorowych.
4. Organizowanie zawodów motorowych.
5. Rozwój sportów motorowych i szkolenie sportowe.
6. Propagowanie i organizowanie turystyki motorowej.
7. Prowadzenie różnych form działalności gospodarczej, handlowej,
usługowej i produkcyjnej jak: sklepy, stacje obsługi, ośrodki szkolenia,
giełdy, parkingi i inne.
8. Rozwijanie działalności propagandowej w zakresie sportu i
turystyki motorowej, organizowanie imprez kulturalnych oraz życia klubowego.
9. Wykonywanie innych czynności z dziedziny motoryzacji powierzonych
Automobilklubowi przez Polski Związek Motorowy, władze państwowe i ich organy.
10.
Prowadzenia i
zabezpieczenia ewidencji członków, danych zawodników i sędziów, oraz innych
dokumentów i materiałów statystycznych, w zakresie wymaganym określonymi
przepisami, zgodnie z potrzebami Automobilklubu.